Skip to main content
Search
Generic filters
Filter by Clasificare
1 stea
2 stele
3 stele
4 stele
5 stele
Filter by Orase
Baia Mare
Băile Felix
Băile Govora
Băile Herculane
Breb
București
Bușteni
Chilia Veche
Colțești
Craiova
Crișan
Cristian
Dănești
Deva
Dubova
Eforie Nord
Mahmudia
Mamaia Nord
Maxut
Oradea
Orlat
Poiana
Rășinari
Sinaia
Smida
Suceava
Tălișoara
Târgu Neamț
Timișoara
Venus
Vișeu de Sus
Voroneț
Zăbala
Filter by Tari
Albania
Bulgaria
Cipru
Croația
Egipt
Emiratele Arabe Unite
Franța
Grecia
Italia
Kenya
Maldive
Malta
Maroc
Mauritius
Oman
Rep. Dominicană
Spania
Sri Lanka
Tanzania
Tunisia
Turcia
Filter by Regiune
Africa
Asia
Caraibe
Europa
Oceanul Indian
Orientul Mijlociu
Filter by Plecare
București
Cluj-Napoca
Filter by Regim de masă
All inclusive
Demipensiune
Fără masă
Mic dejun
Pensiune completă
Ultra All Inclusive
Filter by Tip de ofertă
Early Booking
Last Minute
Filter by Trip Types
Individual
Pachet
Romania
Filter by Destinations
Alberobello
Austria
Baia Mare
Băile Govora
Banat & Crisana
Dubova
Oradea
Sasca Română
Timișoara
Bodrum
Bucovina & Moldova
Maxut
București
Caraibe
Rep. Dominicană
Cinque Terre
Cipru
Ayia Napa
Larnaca
Limassol
Costa Blanca
Costa Brava
Costa del Sol
Craiova
Dalmația Centrală
Dalmația de Nord
Dănești
Delta & Marea Neagra
Dubai
Dubrovnik
Florența
Franța
Nice
Paris
Galle
Germania
Grecia
Halkidiki
Skiathos
Zakynthos
Hurghada
Indonezia
Bali
Istria
Kenya
Mombasa
Ksamil
Lacul Como
Lisabona
Madeira
Malaezia
Maldive
Malta
Maramureș
Marrakech
Mauritius
Milano
Oltenia & Muntenia
Polignano a Mare
Punta Cana
Ras al Khaimah
Roma
Romania
Salalah
SARANDA
Sardinia
Seychelles
Sicilia
Sinaia
Sousse
Spania
Barcelona
Madrid
Mallorca
Valencia
Sri Lanka
Sunny Beach
Tanzania
Zanzibar
Thailanda
Bangkok
Koh Samui
Phuket
Tirolul de Sud
Torre Canne
Transilvania
Colțești
Deva
Orlat
Rășinari
Smida
Tălișoara
Veneția
Vietnam
Vișeu de Sus
Yasmine Hammamet
Zagreb
Filter by Keywords
Acces gratuit wifi
Aquapark
Centru Spa & Wellness
Ciubăr
Jacuzzi
Kids Club
Loc de joacă pentru copii
Masaj
Parcare (contra cost)
Parcare cu valet
Parcare gratuită
Piscină exterioară
Piscină interioară
Plajă privată
Sală de fitness
Saună
Filter by Tematică
Family
Ideal pentru adulți
Solo traveler
Filter by content type
Taxonomy terms
Custom post types

Condiții de rezervare și călătorie

Condiții generale de comercializare a biletelor de transport aerian:

 

Informațiile pe care agenția de turism vânzătoare este obligată să le ofere pasagerilor care achiziționează bilete de avion sunt următoarele:

  1. Natura zborului: Regulat/charter/low fare (rezervare efectuată în altă parte decât în CRS);
  2. Costul biletului defalcat: preț de bază, taxe aeroport, taxa de serviciu etc;
  3. Condițiile tarifare ale biletului:
    a. Posibilitatea de a se modifica datele de călătorie și în ce condiții,
    b. Posibilitatea de a se rambursa parțial sau total contravaloarea biletului și în ce condiții,
    c. Condițiile de emitere a biletului cu un minim de timp în avans;
  4. Biletul emis electronic;
  5. Cantitatea de bagaje pe care pasagerul are dreptul să o transporte gratuit, atât ca bagaj de mână, cât și ca bagaj de cală, precum și costul/kg a bagajului ce depășește greutatea admisă;
  6. Orele de operare, decolare, aterizare, escală;
  7. Itinerarul de zbor;
  8. Compania aeriană care operează pe ruta solicitată;
  9. Timpul minim necesar de prezentare la ghișeul de îmbarcare;
  10. Moneda de emitere a biletului: LEI/EUR;
  11. Modalitatea de plată: cash, card, transfer bancar;
  12. Nivelul taxelor de serviciu pentru:
    a. Emitere a biletului;
    b. Reemitere;
    c. Schimbare dată de rezervare;
    d. Rambursare totală sau parțială a biletului;
    e. Alocarea locului în avion;                                                                                              f. Check-in online;
  13. După emiterea biletului de călătorie, toată responsabilitatea privind efectuarea călătoriei revine companiei aeriene.
  14. Transportatorul onorează cupoanele de zbor în ordinea lor începând de la locul de plecare menționat în bilet.
    Biletul nu va fi onorat la transport și își va pierde valabilitatea dacă segmentele de zbor nu sunt utilizate în ordinea lor conform biletului.
    Biletul nu va îndreptăți pasagerul să înceapă călătoria în unul din punctele de stopover specificate atunci când primul cupon de zbor pe un sector internațional nu a fost utilizat la transport.
  15. Se recomandă pasagerilor verificarea condițiilor de călătorie cu 24 de ore înainte de dată de operare (call center aeroport, site companie transportatoare, agenție de turism).

Condiții generale de rezervare-vânzare a biletelor de avion de către Agenția AIR EXPRESS

 

Societatea comercială AIR EXPRESS este o AGENȚIE DE TURISM care are în obiectul de activitate rezervări-vânzari de bilete de avion pentru zboruri interne și internaționale, direct sau prin intermediari.

În vederea îndeplinirii acestui capitol de servicii din obiectul sau de activitate, societatea este autorizată de către companiile aeriene care efectuează zborurile: ea acționează numai ca intermediar al acestor companii și se supune regulilor și restricțiilor comerciale impuse  de către companiile aeriene, în calitate de prestator servicii.

În continuare vom denumi pe scurt:

Societate Comercială ____________AGENȚIA

Compania aeriană ______________COMPANIA

Clientul care rezervă și/sau cumpără biletul de avion ________PASAGERUL

Documentul în baza căruia se efectuează zborul ________BILETUL DE AVION

Rezervarea-vânzarea biletelor de avion se face în următoarele condiții:

 

  1. REZERVĂRI DE LOCURI

    • Rezervările de locuri pentru zboruri se face cu ajutorul sistemelor internaționale computerizate de rezervări, care permit accesul agenției la baza de date a companiei și rezervarea efectivă a locurilor pentru o anumită cursă în favoarea potențialilor pasageri.
    • Rezervările sunt gratuite și se fac înaintea datei de plecare.
    • O dată cu efectuarea rezervării, pasagerul va primi de la agenție, informații referitoare la prețul zborului (valabil la data rezervării), precum și informațiile referitoare la condiții, restricții și reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumpărat în baza respectivei rezervări.
    • Toate condițiile, regulile și restricțiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele dictate de compania aeriană precum și de alți factori ( de ex. Obligația deținerii vizei ), independenți de voința agenției. Aceste reguli, precum și prețul biletului de avion, se pot modifica, prin voința celor ce le-au impus, până în momentul cumpărării efective a biletului, fără ca agenția să poată fi făcută în vreun fel răspunzătoare.
  2. EMITEREA BILETELOR DE AVION; MODALITĂȚI DE PLATĂ

    • Emiterea biletelor de avion și plata acestora se face conform condițiilor impuse de către fiecare companie în parte. Pasagerul are obligația să se informeze despre termenul până la care rezervare este valabilă și să se prezinte în termen pentru achitarea biletului, respectiv, să comande emiterea biletului, pentru a intra în posesia acestuia. Termenele pot fi schimbate oricând de companie, situația în care agenția va anunța pasagerul despre modificare, fără a putea fi făcută răspunzătoare în vreun fel de către acesta pentru o eventuală anulare a rezervării.
    • Raportul contractului între agenție și pasager apare în momentul în care pasagerul a achitat biletul de avion și a intrat în posesia acestuia. Înainte de a achita efectiv biletul, pasagerul are obligația să se informeze la agenție despre toate condițiile și restricțiile aplicabile acelui bilet și să citească prezentele condiții generale.
    • Pasagerul poate plăti biletul de avion în LEI sau EUR, la cursul de schimb fata de EUR, utilizat de agenție în ziua respectivă.
  3. PREȚURILE BILETELOR DE AVION

    • Preturile biletelor de avion comercializate prin agenție sunt rezultanta unui sistem complex de reguli tarifare, tarife contractuale, tarife publicate în sistemele centralizate de rezervări, tarife speciale, etc. În aceste condiții, fiecare zbor în parte presupune calcularea de către agentul specializat al prețului aplicabil biletului de avion respectiv. Același zbor, cu aceeași companie, în aceleași condiții de călătorie, poate genera prețuri diferite.
      Data fiind multitudinea de prețuri aplicabile biletelor de avion, acestea, ca și reguli aplicabile lor, nu pot fi afișate sau publicate. De asemenea, informațiile referitoare la reguli, care provin din comunicările scrise sau direct la agenție, au caracter continuu, modificările pot fi permanente, drept pentru care ele nu pot fi traduse și publicate în vreun înscris.
    • Prețurile de vânzare nu sunt neapărat înscrise pe biletele de avion. Prețurile de vânzare decurg din regulile de emitere a biletelor de avion stabilite de companie, singura în măsură să conteste modul de înscriere a unui preț pe un anumit bilet de avion.
    • Prețul unui bilet de avion devine ferm, împreună cu condițiile aplicabile lui, numai în momentul în care este înscris pe documentul de încasare întocmit de agenție ( factura fiscală ).
    • Biletele de avion emise de agenție sunt proprietatea IATA-BSP România – în calitate de reprezentant al companiilor aeriene membre, încasările aferente biletelor vândute se decontează către IATA-BSP România, drept pentru care agenția nu poate fi făcută răspunzătoare despre modul în care a stabilit prețul unui bilet de avion decât de către acest organism sau de către compania pentru care a emis biletul.
    • Prețul oricărui bilet de avion presupune condiții, reguli și restricții aplicabile călătoriei la care se referă documentul respectiv în mod special. Pasagerul are obligația să se informeze despre aceste reguli înainte de a cumpăra respectivul bilet. După cumpărarea biletului se consideră că pasagerul a luat cunoștință despre toate aceste reguli, el nu mai poate pretinde că nu a fost informat, o dată ce a intrat în posesia biletului de avion.
    • Prețul biletului de avion include taxele de aeroport. Există însă situații, independente de voința agenției, în care, pe parcursul călătoriei i se pot solicita pasagerului și alte taxe, care nu au fost percepute inițial, situație în care agenția nu poate fi făcută răspunzătoare.
  4. BILETUL DE AVION

    • Biletul de avion este documentul, înscrisul sau convenția electronică în baza căreia se efectuează zborul. Biletul de avion este emis de agenție, dar este proprietatea companiei aeriene pentru care a fost emis.
    • Pasagerul posesor al biletului cumpărat are obligația de a-l păstra în stare bună și de a-l prezenta la îmbarcare în vederea admiterii sale la zbor. Pierderea sau deteriorarea biletului de avion nu îl îndreptățește pe acesta la primirea unui nou bilet, neefectuarea zborului din acest motiv cade în sarcina exclusivă a pasagerului, fără ca acesta să poată pretinde agenției sau companiei nici un fel de despăgubiri.
    • Condițiile contractului și informațiile înscrise pe biletul de avion completează prezentele condiții generale. Se consideră că pasagerul care a intrat în posesia biletului de avion a luat cunoștință de toate aceste informații.
  5. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR

    • Agenția este răspunzătoare de emiterea corectă a biletelor de avion și de informarea cu bună credință a pasagerului asupra condițiilor aplicabile biletului de avion vândut.
    • Informarea pasagerilor se va realiza prin afișarea la loc vizibil în agenție a prezentelor condiții generale de vânzare a biletelor de avion, precum și prin prezentarea, la cererea expresă a pasagerului, a condițiilor speciale de transport ale companiei, aplicabile zborului în cauză, fără a fi nevoie de o semnătură a pasagerului care să certifice că a fost informat.
    • Pasagerul este obligat să citească prezențele condiții generale afișate în agenție înainte de a cumpăra biletul de avion. Biletul odată cumpărat se presupune că pasagerul a luat cunoștință despre informațiile legate de biletul respectiv, el nemaiputând să invoce ulterior necunoașterea acestora și să pretindă eventualele despăgubiri agenției.
    • Pasagerul este obligat sa se prezinte la îmbarcarea pentru zbor cu cel puțin 2 ore și 30 minute înainte de ora plecării, pentru a i se putea întocmi formalitățile necesare, iar în cazuri speciale, conform informațiilor oferite de agenție.
    • Agenția nu este răspunzătoare și nu i se pot pretinde despăgubiri pentru că pasagerul nu a zburat, în următoarele condiții:
      • pasagerul nu s-a prezentat la timp la îmbarcare ( 2 ore și 30 minute înainte de ora plecării înscrisă pe bilet )
      • pasagerul este refuzat la îmbarcare datorită unor probleme legate de documentele sale personale ( inclusiv lipsa vizei de intrare în țara de destinație, viză falsă, pașaport cu interdicție, etc. ) sau în situația unui refuz nejustificat al autorităților de a permite călătoria.
      • alte împrejurări sau cazuri de forță majoră, pe care agenția nu le putea prevedea sau evita.
    • Agenția nu este răspunzătoare pentru întârzieri sau modificări de orar ale companiei aeriene pentru care s-a emis biletul de avion, pentru calitatea zborului său pentru servicii aferente zborului ( de exemplu, pierderi de bagaje ), obligații care cad direct în sarcina companiei. În astfel de situații, pasagerul se va adresa direct companiei transportatoare, care vă despăgubi pasagerul în conformitate cu reglementările internaționale.
    • Pasagerul poate renunța la biletul de avion cumpărat în orice moment, înainte de data plecării. Indiferent de motivul renunțării, regulă presupune că pasagerului i se va aplica o penalizare de 100% din valoarea biletului și a taxelor de aeroport aferente. Dacă regulile companiei permit condiții de renunțare mai avantajoase, agenția va aplica aceste reguli, în favoarea pasagerului.
    • Pasagerul poate modifica biletul inițial cumpărat în condițiile stabilite de compania pentru care a fost emis biletul, pentru fiecare caz în parte. De regulă, se va aplica o penalizare de 100% din valoarea biletului inițial, iar dacă compania permite condiții mai avantajoase, agenția va aplica aceste condiții în favoarea pasagerului.
    • Pasagerul nu poate transmite biletul de avion unei terțe persoane.
    • Neprezentarea la zbor presupune pierderea biletului de avion, cu o penalizare de 100% din valoarea biletului.
    • În situația în care pasagerul, din vina sa, utilizează doar parțial zborurile înscrise în biletul cumpărat, el nu va putea pretinde despăgubiri de nici un fel agenției sau companiei pentru care s-a emis biletul.
    • Pasagerul are obligația să se asigure că este în regulă din punct de vedere al tuturor formalităților necesare călătoriei ( politice, vama, sănătate, pașaport, viza, etc. ), agenția neavând nici o răspundere în fața pasagerului din acest punct de vedere. Refuzul la îmbarcare dintr-unul din aceste motive cade în sarcina exclusivă a pasagerului, fără ca acesta să poată pretinde despăgubiri agenției.
    • Agenția va informa de bună credință pasagerul asupra formalităților necesare călătoriei solicitate, conform informațiilor furnizate de sistemul computerizat de rezervare, dar nu poate fi făcută responsabilă asupra veridicității acestor informații și nici trasă la răspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece serviciul de informare este unul oferit suplimentar și nu are legătură cu serviciul de emitere a biletului de avion.
    • Agenția nu este răspunzătoare pentru pagube sau rămânerile ilegale în țările din Vest, autoritățile tuturor statelor, chiar în prezența vizei de intrare eliberată de ambasadele țărilor respective în România, pot refuza fără explicații să permită trecerea frontierei, respectiv îmbarcarea în avion a pasagerului.
    • În cazul în care pasagerului i se fură biletul de avion cumpărat, pe baza de declarație pe propria răspundere și acte doveditoare de la Poliție, el poate solicita agenției emiterea unui duplicat după biletul respectiv, fără a plați costuri suplimentare, cu acordul companiei aeriene pentru care s-a emis biletul.
  6. RECLAMAȚII

    • Orice reclamație cu privire la biletul de avion cumpărat se face în scris, în termen de maxim 7 zile de la data producerii evenimentului reclamat.
    • Reclamațiile care nu sunt făcute în scris nu vor fi luate în considerare.
    • Agenția va transmite reclamația respectivă companiei aeriene pentru care a fost emis biletul, iar soluția dată va fi aceea dată de compania aeriană, în calitate de proprietară a biletului. Agenția va informa pasagerul despre soluția dată de companie reclamației, în scris, în termen de 3 zile de la primirea răspunsului primit el se va adresa direct companiei aeriene care a efectuat zborul.
    • Pasagerul va fi despăgubit direct de către compania aeriană în toate cazurile în care acesta decide acest lucru, agenția nefiind obligată să intermedieze astfel de despăgubiri.
    • Orice reclamație se va face de către pasager în conformitate cu prezentele condiții generale de vânzare a biletelor de avion.
  7. DISPOZIȚII FINALE

    • Prezentele condiții generale sunt realizate în conformitate și se completează cu prevederile CONVENȚIEI DE LA VARȘOVIA, în care România este parte semnatară, în conformitate cu prevederile art. 11, aliniatul 2 din CONSTITUȚIA ROMÂNIEI.
    • Afișarea în agenție a prezentelor condiții generale presupune obligativitatea pasagerului de a le citi. Se consideră că pasagerul care a cumpărat biletul de avion a luat la cunoștință conținutul acestor condiții și el nu va mai putea invoca necunoașterea lor în lipsa de informare.
    • Prezentele condiții generale vor fi aplicabile și opozabile în toate situațiile stipulate în cuprinsul lor.
  1. Să verifici corectitudinea datelor înscrise pe bilet, date de călătorie și nume(conform actelor de identitate);
  2. Să ceri informații despre greutatea, dimensiunile și conținutul bagajelor;
  3. Înainte de plecare să mai verifici o dată valabilitatea actelor de identitate (dată expirării);
  4. Să te asiguri că ai acces la biletul electronic și să nu uiți acasă și actele de călătorie (pașaport sau carte de identitate);
  5. Pentru orice eventualitate poți să închei o asigurare medicală pentru perioada deplasării;
  6. Să te informezi dacă este necesară obținerea vizei pentru destinația spre care vei călătorii;
  7. Dacă în grupul tău de călătorie se află și copii trebuie să te documentezi care sunt condițiile legale pe care trebuie să le îndeplinești la ieșire din România;
  8. Trebuie să ajungi la aeroport cu minimum 2 ore înainte de ora înscrisă pe biletul de avion;
  9. Să te informezi din surse oficiale asupra condițiilor de călătorie valabile pentru țara în care urmează să pleci, în contextul pandemiei Covid-19;
  10. În bagajul de mână nu sunt acceptate fluide în recipiente mai mari de 100ml.